შემოქმედებითი დავალებებით სასწავლო პროცესის დაგეგმვა ერთდროულად არის, როგორც სწავლების პრინციპი, ასევე მეთოდი. ეფექტური დაგეგმვისთვის კი მნიშვნელოვანია შედეგების ანალიზი, რომლის საფუძველზეც აიგება მომდევნო წლის საგნობრივი კურიკულუმი. შემოქმედებით დავალებები არის გრძელვადიანი მიზნის მიღწევის შუალედური მიზნები, რომელიც იძლევა საშუალებას სასწავლო პროცესი ორინტირებული იყოს მოსწავლეზე. ამის შემდგომ ხდება უკვე შეფასების კრიტერიუმების შემუშაცება და რესურსების მობილიზება და არა პირიქით!